Celá školní družina už se těší na jaro, a tak jsme si my, oddělení Skřítků, jaro začali přivolávat barvami.
Zvolili jsme techniku anilinových barev a soli. Výsledkem jsou krásné barevné a abstraktní obrázky. Tak jaro, vítej !
Veronika Pertlová - Skřítci
V pátek 28. března se třídy 3.B a 3.C účastnily akce Noc s Andersenem. Zaměřili jsme se na dětskou poezii významného českého básníka J.V. Sládka. Děti byly rozděleny do skupin, ve kterých měly za úkol poznávat básničky J.V. Sládka. Každá skupina dostala několik básní, které měly přečíst a následně přiřadit k nim správné ilustrace. Tato aktivita nejenže podporovala čtenářskou gramotnost, ale také rozvíjela kreativní myšlení a spolupráci mezi žáky. Děti se také dozvěděly zajímavosti o životě a díle J.V. Sládka, což jim pomohlo lépe pochopit kontext jeho tvorby. Na závěr vytvořili plakátky, nebo lapbooky. Během dopoledne jsme také navštívili dětské oddělení městské knihovny.
Těšíme se na další podobné akce, které podpoří lásku k literatuře u našich žáků.
Třídní učitelky
V pátek 28. 3. 2025 se žáci 6.A zúčastnili kurzu s názvem Efektivní sebeobrana. Během něj se od pánů lektorů dověděli, jak se vyhnout nebezpečí na ulici, ale také co dělat, když už se do něj dostanou. Prakticky si na modelových situacích vyzkoušeli, jak například využít batoh k sebeobraně, jak se vymanit z hloučku útočníků či jak se bránit, pokud je někdo povalí na zem. Tento kurz se uskutečnil díky finančnímu příspěvku spolku SRPZŠ.
Gabriela Janů, třídní učitelka 6.A
Dne 27.3. proběhl v naší třídě projekt na husictví. Děti se seznámily s událostmi, které započaly husitské hnutí, a prohloubily tak své historické povědomí. Zhlédly film o Janu Husovi, což jim umožnilo lépe pochopit jeho odkaz a životní příběh. Poté se věnovaly výtvarné činnosti, kdy ztvárnily portréty Jana Husa a Jana Žižky. Na základě obrázků husitských bojovníků vytvořily kresby husitských zbraní. Pracovaly také s pracovními listy, které jim pomohly upevnit znalosti o této době. Ve skupinové diskusi se zaměřily na význam hrdinství Jana Husa a jeho vliv na české dějiny. Učily se o hodnotách, které Hus hájil, jako pravda a odvaha.
Vyjadřování zvukem? To není nic překvapivého, ale zkusit slyšet elektromagnetické vlny, které nás obklopují a které nevnímáme, je už o něco zajímavější. Žáci a žákyně ze 6.B si dnes vyzkoušeli slyšet elektřinu, její různé podoby a intenzitu, zjistili, že slyšet různé frekvence se s věkem mění a že moderní umění propojuje znalosti i z vědních oblastí, které bychom nečekali. Nakonec sami tvořili zvukový obsah pomocí nejrůznějších předmětů a materiálů. Jaký je za nimi příběh? To už umělec ponechává posluchačově fantazii.
H. Paskudová
Dne 24. 3. se vypravily třídy 3. B a 3. C na Karlův most a Kampu, kde pod vedením pana Nebeského děti plnily mnoho zajímavých úkolů. Lektor měl velmi dobře připravený celý program. Třídy byly rozděleny do čtyř týmů děvčat a chlapců a za hodinu a půl se dozvěděly spoustu nového z historie, sbíraly mince za správné odpovědi, hledaly nápisy, sochy aj. Moc děkujeme za parádní dopoledne.
tř. učitelky
V uplynulých dnech se pět dětí z naší školy zúčastnilo obvodního kola recitační soutěže Pražské poetické setkání 2025, které se konalo v obřadní síni radnice Městské části Prahy 9. Po přivítání proběhla krátká hlasová rozcvička, na níž navázala samotná recitace. Ve svátečních prostorech obřadní síně se nesly verše i próza, děti se snažily, bojovaly i s trochou trémy...a bojovaly tak statečně, že dvě žákyně z naší školy (3. A a 5. A) postoupily do krajského kola! Všem dětem děkujeme za uměleckou reprezentaci školy a oběma postupujícím dívkám držíme pěsti.
Ivana Hlubocká
Třída 3.A měla jedinečnou příležitost zapojit se do interaktivního workshopu na téma záchrana lidského života a poskytnutí první pomoci. Tento program byl navržen tak, aby děti nejen získaly teoretické znalosti, ale především si osvojily praktické dovednosti, které mohou být v krizových situacích klíčové.
Během workshopu se žáci dozvěděli, jak správně reagovat v případě nehody, volat záchrannou službu, poskytovat základní resuscitaci či ošetřovat drobná zranění. Praktická část byla zaměřena na procvičení těchto dovedností, například nácvik masáže srdce na figurínách nebo použití obvazového materiálu.
Děti byly nadšené interaktivní formou programu a s velkým nasazením plnily jednotlivé úkoly. Workshop nejen rozšířil jejich znalosti, ale také posílil jejich sebedůvěru a připravenost čelit nečekaným situacím.
Díky této aktivitě si žáci uvědomili, jak důležité je pomáhat druhým, a získali dovednosti, které mohou zachraňovat životy. Třídě 3.A patří velká pochvala za jejich aktivní zapojení a snahu! 🚑💙