V naší třídě 4. A propojujeme výuku vlastivědy a přírodovědy s výtvarnou výchovou – a výsledky jsou úžasné! V září jsme se vydali na dobrodružnou cestu časem i vesmírem:

  • 🛖 Vytvořili jsme 3D model keltského oppida a poznávali život našich dávných předků.
  • 🎨 Malovali jsme nástěnné malby inspirované pravěkým uměním – jako opravdoví jeskynní malíři!
  • 🌌 Po návštěvě planetária jsme se ponořili do tajemství vesmíru a výtvarně ztvárnili jeho nekonečnou krásu.

Děti práce velmi bavila a s nadšením objevovaly nové souvislosti mezi vědou, historií a uměním. Těšíme se, kam nás naše tvořivost zavede příště!

Poslední zářijový den si žáci 7.A a 7.B zpestřili návštěvou lanového centra Proud. Jako zkušení lezci se nebáli výšek a někteří doslova létali vzduchem. Společně se jistili, pomáhali si a užili si skvělou adrenalinovou zábavu, kterou dotvořilo i slunné počasí. 

H. Paskudová, V. Janů

Čtvrté třídy ve středu 1. 10. navštívily Planetárium Praha, které nabízí největší promítací plochu v ČR - kopuli o průměru 22 metrů, která patří k největším na světě. Nedávno prošlo planetárium modernizací a díky špičkovému systému LED DOME jsme mohli vidět na vlastní oči ten nejostřejší vesmír. Program Dobrodružství ve Sluneční soustavě nás zcela uchvátil. Ležet pod hvězdnou oblohou, pozorovat hvězdy nebo se jen tak proletět Sluneční soustavou bylo fascinující.

třídní učitelky 4. tříd

V rámci výuky prvouky jsme se v září vydali na Pražský hrad, abychom si naše památky, o kterých se teď učíme, prohlédli pěkně zblízka naživo. Doufali jsme, že nebude moc velká fronta na výstavu a že se nám podaří si prohlédnout i aktuálně vystavené korunovační klenoty ve Vladislavském sále. To nám bohužel nevyšlo, ale stihli jsme toho i tak za dopoledne hodně. Některé děti chodí pravidelně s rodiči na procházky starou Prahou, některé děti byly na Pražském hradě poprvé. Hned u vstupu jsme se zastavili a pozorovali výměnu hradní stráže, děti usoudily, že celou hodinu by zatím stát bez hnutí asi nedokázaly :-). Obdivovali jsme bohaté zdobení katedrály svatého Víta a hlavně její výšku téměř 100 metrů. A ještě jsme se stihli projít po Karlově mostě, než jsme u Národního divadla již se značně unavenýma nožičkama nasedli do tramvaje na cestu zpět. A brzy zase hurá na další výpravu :-).

Třída 3.C

V Ekocentru Prales jsme si na 22. září zamluvili program „Zálesákův učeň“ včetně přespání. Počasí ovlivnit nelze – bylo sice chladno, ale naštěstí nepršelo.

Program začínal v 16:30. Nejprve jsme se ubytovali v chatě zvané Dřevák. Před ní se nachází velké ohniště, kolem kterého probíhal celý program. Na začátku si děti vyslechly historii místa, kde kdysi sídlila trampská osada, a jejich úkolem bylo najít zápisník posledního trampa. To se jim podařilo a ze zápisníku zjistily, že odjel do Austrálie. Děti se dále učily rozdělávat oheň a dozvěděly se, co je dobré mít s sebou do přírody. Velký zájem vzbudilo používání křesadla. Oheň nás nejen hřál, ale posloužil i k opékání buřtů.

Po setmění se děti s lucerničkami vydaly hledat keltské perly. Po skončení hry jsme se přesunuli do chaty. Děti si snědly večeři, kterou si přinesly z domova, a hrály si společně hry. Ke spaní měly spacáky a karimatky, spaly v teplém poschodí. Spalo se jim dobře.

Ráno jsme si připravili snídani. Poté jsme se prošli po včelí a motýlí stezce a navštívili domácí zvířata. Celý výlet byl pro děti dobrodružný, poučný a plný zážitků. Spojení přírody, historie, praktických dovedností a her vytvořilo krásný zážitkový balíček. I přes chladnější počasí se program vydařil a děti si odnesly spoustu vzpomínek.

TU 5.C

Ve čtvrtých třídách si v hodinách vlastivědy vypravujeme o pravěku, prvních lidech a jejich životě. Proto jsme v rámci zážitkového vyučování vyrazili všichni společně do Národního muzea na expozici Lidé a jejich předci. Velkým zážitkem byly nálezy kosterních pozůstatků prvních austrolopithéců Lucy a Selam, staré přes 3 miliony let. Takové učení nás baví a těšíme se na další zážitky mimo školní lavice.

V úterý 23. 9. se třídy 5.A a 5.B vydaly na dobrodružství s názvem Praha hravě – Rychlovka na Karlově mostě a bojovka na Kampě. Místo nudného výkladu jsme hned na mostě skočili do soutěžních úkolů: hledali jsme sochy, odpovídali na záludné otázky a zjišťovali, že Karlův most není jen pěkná kulisa pro selfíčka. Na Kampě se pak z nás stali detektivové s mapkami v ruce – bojovka nás rozhýbala, donutila přemýšlet a občas i trochu hádat, kdo má pravdu. Výsledek? Všichni jsme si to užili, dozvěděli se spoustu nového a ještě se pobavili. A když děti na konci říkaly, že by šly hned znovu, bylo jasné, že tahle „hra“ měla úspěch.

N. Doležalová, T. Ištoková

Během slunečných dní v září jsme se všechny třetí třídy vypravily do Ekocentra Prales ve Kbelích v Praze 9 na ekovýchovný program o včelách v rámci výuky prvouky. Děti, které chtěly, si oblékly oblečení pro včelaře a podívaly se hodně zblízka na včely ve včelím úlu. Všechny děti se dozvěděly spoustu informací o včelách, jak moc jsou pro nás včely užitečné a jak se ke včelám v blízkosti chovat, že včely jsou jen zvědavé, když okolo nás létají. Z 80 malých včelařů jen jedna malá statečná včelařka si odnesla jedno žihadlo, všechny děti úplně v klidu včelky pozorovaly a nechaly je létat okolo sebe. Všichni malí včelaři mohli ochutnat místní výborný med. Možná si teď při mlsání medu všichni vzpomeneme, kolik práce včeliček za takovým množstvím medu je a jak jsou med a další včelí produkty pro nás zdravé a prospěšné.

Třídní učitelky 3.ABC