Děti čtvrtých tříd se seznamovaly se základy algoritmizace a kódování v hodině informatiky. Velice je bavila práce s výukovými roboty VEX 123. Rozvíjely si informatické myšlení a učily se spolupráci. Navíc si hravou formou osvojily dovednosti, které jim pomohou lépe chápat moderní technologie a připraví je na budoucí výzvy digitálního světa.

Tř. učitelky

Třetí lekce polytechnické výchovy proběhla pro žáky 7. tříd dne 9. 12. Během dopoledne si mohli vyzkoušet různá řemesla, například práci malíře, zedníka, klempíře nebo lakýrníka. Pod vedením místních mistrů získali řadu užitečných informací o jednotlivých profesích, o každodenní praxi i o možnostech budoucího pracovního uplatnění.

Na závěr si žáci odnesli své vlastní výrobky, na které byli náležitě pyšní. Odcházeli s pocitem dobře odvedené práce a také s novou zkušeností, která jim pomůže lépe pochopit, jak náročná a zároveň zajímavá může být práce v řemesle.

Za skupiny: N. Koháková, A. Wendlíková, H. Paskudová, M. Válková, M. Rozsypalová

Se žáky 5.A a 5.B jsme se v rámci badatelského učení věnovali objevování témat vesmíru a Sahary, která zkoumali samostatně i ve skupinách. Společně vyhledávali a třídili informace, diskutovali o nich a hledali mezi nimi souvislosti. Aktivita rozvíjela jejich samostatnost, spolupráci i schopnost přemýšlet o učivu v širších souvislostech.

Nikola Doležalová a Tereza Ištoková

Naši deváťáci se vydali na dobrodružnou cestu poznávání nerostů – tentokrát bez pomoci zraku. V rámci skupinové práce určovali různé minerály pouze pomocí hmatu a vlastních znalostí.

Jak to probíhalo?

  • Žáci pracovali ve skupinách, kde si navzájem předávali své postřehy.
  • Minerály zkoumali v speciálních krabicích s otvorem, do kterých sahali a popisovali, co cítí.
  • Společně porovnávali své odhady a doplňovali je podle připravených tabulek a pracovních listů.

Tento netradiční způsob poznávání jim umožnil rozvíjet nejen znalosti z přírodopisu, ale také spolupráci, komunikaci a schopnost přesně formulovat své pozorování.

Do tříd prvního stupně dnes zavítal Mikuláš se svým laskavým úsměvem a dobrou náladou. Dětem rozdával drobné dárečky, ale hlavně radost, která rozzářila jejich oči. Celá škola se na chvíli proměnila v místo plné očekávání, smíchu a kouzelné atmosféry.

Vážení rodiče,

dovolujeme si Vás pozvat na další a v letošním roce poslední přednášku, která navazuje na cyklus přednášek pořádaných v tomto roce.

Tématem této přednášky bude Komunikace – „Jak podpořit dobrou komunikaci v rodině s dětmi".  Přednáškou nás provede paní Petra Sovová (lektorka sexuální výchovy, Zdravé dospívání).  Pozvánku najdete zde.

Naše škola se letos opět zapojuje do krásné předvánoční soutěže Vánoční les na Harfě, kterou pořádá MČ Praha 9 a Galerie Harfa. Děti ze školní družiny a předškoláci z nuláčku pro vás s nadšením připravují originální výzdobu našeho vánočního stromku.

📅 Slavnostní zahájení proběhne 4. 12. 2025 v 15:00 na terase Galerie Harfa.
🗳 Hlasování veřejnosti bude probíhat od 4. do 14. 12. 2025 přímo u vystavených stromků.

Budeme moc rádi, když nás přijdete podpořit a dáte hlas právě našemu stromku.
Pomozte nám rozzářit Vánoční les – každý hlas se počítá! 🎅✨

V úterý 3.12. jsme přivítali ve škole spisovatelku Olgu Rusnákovou, která přijela představit svou tvorbu a nahlédnout společně s námi do zákulisí svého literárního světa.

Setkání nabídlo ukázku z její knihy Zachumlej se, pohádka začíná, která obsahuje 10 pohádkových příběhů a každý z nich se opírá o určitou dětskou emoci či pocit - strach, odpuštění, změnu, ale řeší i téma plýtvání. Pohádkové čtení vytvořilo díky příběhu O pošťáku Edovi prostor pro hlubší propojení celé třídy právě na emoční úrovni.

Autorské čtení vytvořilo příjemnou a tvůrčí atmosféru. Žáci se dozvěděli více o tom, jak vznikají příběhy, co autorku motivuje k psaní a jaké výzvy přináší práce spisovatele. Nechyběl ani prostor pro dotazy a diskusi, během níž paní spisovatelka ochotně sdílela své zkušenosti i osobní postřehy.

Děkujeme paní Olze Rusnákové za inspirativní setkání a těšíme se na další kulturní události, které nám umožní objevovat svět literatury očima jejích tvůrců.

Mgr.Kateřina Lucáková