V posledních týdnech jsme se pustili na kroužku Šikovné ručičky, 3. třídy do pestrého tvoření. Vytvářeli jsme zvířátka s hebkými bříšky z vlastnoručně vyrobených bambulí z vlny. Některé bambule děti využily jako klíčenky. 

Zkusili jsme si i roli knihářů – vyrobili jsme malé knížky, jejichž sestavení dalo zabrat i těm nejšikovnějším ručičkám. Výsledek však stál za to a děti si mohly odnést vlastní mini publikaci.

Při tvorbě jmenovek jsme se inspirovali knihou Krasopis. Děti si vyzkoušely různá písma s ozdobnými prvky a jako rámečky jsme použili nanuková dřivka. Mnozí objevili kouzlo kaligrafie.

Rodiče jsme potěšili přáníčkem se srdíčkem ze samotvrdnoucí modelovací hmoty. Děti do tvoření vložily kus sebe a výsledky byly opravdu krásné.

A protože přišlo jaro, nechyběla ani jarní tvořivá nálada. Vyrobili jsme roztomilá kuřátka, která se právě klubou z vajíčka. Tyto veselé výtvory nám připomněly, že jaro je opravdu tady!

Těšíme se na další společné chvíle plné tvoření!

Šárka Letochová 

V pondělí 7.dubna jsme projektovým dnem ukončili přírodovědné učivo o lidském těle. Jednotlivé skupinky odprezentovaly orgánové soustavy lidského těla. Zopakovali jsme si učivo a dozvěděli jsme se také nové informace a zajímavosti. Práce ve skupinách nás bavila.

Mgr. Radmila Blažková

Na konci března se s děti 4. a 5. tříd zúčastnily turnaje v miniflorbale v BB Areně Letňany. Bojovaly statečně a hrdě reprezentovaly naši školu, do každého zápasu vložily naplno své sportovní srdce. Děkujeme všem za férovou hru!!!

 

Ivana Hlubocká

Žáci 6.A a 6.B se v hodinách zeměpisu pustili do zkoumání vrstev atmosféry a vytvořili si vlastní modely, které jim pomohly lépe porozumět tomu, co se odehrává nad našimi hlavami. Každý model znázorňuje jednotlivé vrstvy atmosféry – od troposféry, kde probíhá počasí, až po exosféru, kde se pohybují satelity.

Děti si svou práci zpestřily barevnými ilustracemi a názornými popisky, aby si lépe zapamatovaly, kde létají letadla, kde hoří meteory nebo kam až dosahuje ozonová vrstva. Výsledkem jsou originální výukové pomůcky, na které mohou být autoři hrdí!

Skvělá práce, šesťáci! 🚀🌍

Bc. Kateřina Berková

Přemýšlela jsem, co provedu na APRÍLA své třídě. Něco jsem měla vymyšlené, ale když jsem přišla do třídy, našla jsem tam jen 2 děti. Apríl je u našich žáků oblíbený, rádi nás zkoušejí vyvést ze zažitých kolejí alespoň jeden den v roce :-)  Nejdřív jsem si myslela, že se schovaly do skříněk, ale věci by musely vyndat a 15 dětí by se tam nevešlo. Pak jsem se podívala na dveře a dostala jsem skvělý nápad, který jsem hned realizovala - uzamkla jsem třídu zevnitř. Za chvíli přišly děti a byly překvapené, že se nemohou dostat do třídy. Stály za dveřmi, které jsem po chvíli odemkla. Dvojitý Apríl nás pobavil. Ale to ještě nebylo vše. 

Děti pod stromeček dostaly různé poukazy a na apríla přišel čas na "Hodinu na přání" a "Svačinu od paní učitelky". A protože sliby se mají plnit, obrázky prozradí, jaká byla svačinka a kdo vše byl obehrán v Městečku Palermo.

Mgr. Hana Štěpánková, třídní učitelka

Třída 7.B se nedávno zapojila v hodinách výchovy k občanství do hry Ostrov, která jim měla ukázat význam pravidel a spolupráce při přežití na opuštěném ostrově. Rozděleni do skupin představujících ztroskotané posádky, museli společně zvládnout výzvy, jako je hledání potravy či stavba přístřešku.

Během hry si žáci uvědomili, že bez jasně stanovených pravidel a týmové práce není možné přežít. Ti, kteří odmítali spolupracovat, se ocitli v problémech.

Hra nakonec přinesla nejen vítězství, ale hlavně cenné poznání: pravidla pomáhají lidem fungovat v jakékoli společnosti, a spolupráce je klíčem k úspěchu – i na fiktivním ostrově.

V hodinách Výchovy ke zdraví se žáci 6.B věnovali důležitému tématu – výživě a jejímu vlivu na zdraví. Výuka probíhala aktivní formou, kdy žáci pracovali samostatně s využitím metod RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking). Žáci si vyzkoušeli techniku V-CH-D, díky níž si mohli uspořádat své dosavadní znalosti a nové informace si lépe osvojit. Žáci využili metodu I.N.S.E.R.T., která jim pomohla efektivně pracovat s textem. Závěrečné uspořádání myšlenek si žáci utřídili pomocí křídového mluvení, dokonce nám vyvstalo několik otázek, které žáky o vyvážené stravě zajímají a na které se podíváme v následujících hodinách.

Žáci si nejen rozšířili své znalosti o výživě, ale také si procvičili kritické myšlení a práci s informacemi. Věříme, že získané poznatky využijí i v běžném životě.

Mgr. Ivana Kohoutová

V pátek 28.března se konal 25.ročník mezinárodní akce Noc s Andersenem. Naše páté třídy se zapojily do této akce projektovým dnem.V různých křížovkách rébusech,přesmyčkách a dalších zábavných aktivitách jsme si připomněli život a dílo H.CH.Andersena. Děti pracovaly ve skupinách. Připomněly si nejznámější pohádky tohoto autora a vytvořily k nim ilustrace. Prožili jsme kouzelný den s pohádkami.

třídní učitelky 5.ABC