Třídy 8.A a 8.B navštívily v pondělí 15.12. Zoologickou zahradu v Praze, kde si prohlédly mimo jiné i pavilon Indonéské džungle. Žáci se během komentované prohlídky dozvěděli mnoho zajímavých informací o životě zvířat i o ochraně ohrožených druhů.

Součástí programu byla i komentovaná prohlídka s průvodcem, kterému žáci kladli zvídavé otázky, a zapojovali se tak aktivně do výkladu.
Exkurze byla pro všechny příjemným zážitkem, žáci si rozšířili své znalosti a zároveň si užili hezký den mimo školní lavice.

Na závěr se všichni shodli, že exkurze byla zajímavým zpestřením výuky přírodopisu a přinesla jim nové poznatky i zážitky z prostředí zvířecí říše.

TU – Mgr. Veličková, Ing. Honzová

V rámci tematického celku Vesmír se žáci 5.B zapojili do společného tvořivého projektu, který se jim velmi povedl. Ve skupinkách vytvořili 3D model sluneční soustavy, na němž pracovali jako jeden tým.
Každá skupina měla na starosti výrobu jedné planety, Slunce nebo Měsíce. Žáci si vyzkoušeli práci ve skupině a podíleli se tak na vzniku společného díla. Výsledná sluneční soustava je zdařilá a nyní zdobí prostory naší třídy.
Nikola Doležalová

Nově vybavený prostor v naší škole – moderní prostor, který v sobě spojuje knihovnu a multifunkční učebnu s pohodlnými gaučíky, učebními pomůckami a projektorem – se stal oblíbeným místem pro výuku anglického jazyka. Díky příjemnému a neformálnímu prostředí nabízí ideální zázemí pro zpestření hodin a podporuje aktivní zapojení žáků do výuky.

Rozložení gaučíků přímo vybízí ke konverzačním hodinám, při kterých se děti cítí uvolněně a nebojí se mluvit anglicky. Právě v takovém prostředí si přirozeně rozšiřují slovní zásobu, učí se reagovat na své spolužáky a zlepšují se v komunikaci prostřednictvím konverzačních aktivit a didaktických her. Výuka zde působí méně „školně“ a více připomíná skutečné situace z běžného života, což děti velmi motivuje.

Učebna se ale nevyužívá jen ke konverzaci – slouží také k výraznému obohacení hodin angličtiny. Osmáci si zde například vyzkoušeli roli herců a v rámci mezipředmětových vztahů mezi češtinou a angličtinou nacvičovali divadelní hru Romeo a Julie od Williama Shakespeara. Každý žák se své role zhostil se ctí a s velkým nasazením – Shakespeare by na jejich výkony mohl být právem hrdý.

V předvánočním období pak žáci podle svých rolí četli příběh o sobu Rudolfovi. Během této aktivity se seznamovali s vánočními tradicemi v různých částech světa, zejména v anglofonních zemích, a zároveň si rozšiřovali slovní zásobu spojenou s Vánocemi. Spojení čtení, poslechu a práce s textem v příjemném prostředí přispělo k tomu, že se děti do aktivit zapojovaly s nadšením.

V neposlední řadě slouží učebna také k hraní didaktických her. Osmáci a deváťáci si zde zahráli například hru Christmas Hunt, během které na jednotlivých stanovištích hledali odpovědi na otázky týkající se vánoční tematiky. Jejich cílem bylo rozluštit složitý rébus, což vyžadovalo nejen znalosti angličtiny, ale také spolupráci a logické uvažování.

Nový prostor se tak stal místem, kde se angličtina učí zábavně, přirozeně a s chutí.

 

za učitele AJ Mgr. M. Válková

Děti čtvrtých tříd se seznamovaly se základy algoritmizace a kódování v hodině informatiky. Velice je bavila práce s výukovými roboty VEX 123. Rozvíjely si informatické myšlení a učily se spolupráci. Navíc si hravou formou osvojily dovednosti, které jim pomohou lépe chápat moderní technologie a připraví je na budoucí výzvy digitálního světa.

Tř. učitelky

Třetí lekce polytechnické výchovy proběhla pro žáky 7. tříd dne 9. 12. Během dopoledne si mohli vyzkoušet různá řemesla, například práci malíře, zedníka, klempíře nebo lakýrníka. Pod vedením místních mistrů získali řadu užitečných informací o jednotlivých profesích, o každodenní praxi i o možnostech budoucího pracovního uplatnění.

Na závěr si žáci odnesli své vlastní výrobky, na které byli náležitě pyšní. Odcházeli s pocitem dobře odvedené práce a také s novou zkušeností, která jim pomůže lépe pochopit, jak náročná a zároveň zajímavá může být práce v řemesle.

Za skupiny: N. Koháková, A. Wendlíková, H. Paskudová, M. Válková, M. Rozsypalová

Se žáky 5.A a 5.B jsme se v rámci badatelského učení věnovali objevování témat vesmíru a Sahary, která zkoumali samostatně i ve skupinách. Společně vyhledávali a třídili informace, diskutovali o nich a hledali mezi nimi souvislosti. Aktivita rozvíjela jejich samostatnost, spolupráci i schopnost přemýšlet o učivu v širších souvislostech.

Nikola Doležalová a Tereza Ištoková

Naši deváťáci se vydali na dobrodružnou cestu poznávání nerostů – tentokrát bez pomoci zraku. V rámci skupinové práce určovali různé minerály pouze pomocí hmatu a vlastních znalostí.

Jak to probíhalo?

  • Žáci pracovali ve skupinách, kde si navzájem předávali své postřehy.
  • Minerály zkoumali v speciálních krabicích s otvorem, do kterých sahali a popisovali, co cítí.
  • Společně porovnávali své odhady a doplňovali je podle připravených tabulek a pracovních listů.

Tento netradiční způsob poznávání jim umožnil rozvíjet nejen znalosti z přírodopisu, ale také spolupráci, komunikaci a schopnost přesně formulovat své pozorování.

Do tříd prvního stupně dnes zavítal Mikuláš se svým laskavým úsměvem a dobrou náladou. Dětem rozdával drobné dárečky, ale hlavně radost, která rozzářila jejich oči. Celá škola se na chvíli proměnila v místo plné očekávání, smíchu a kouzelné atmosféry.