28. listopadu proběhl adventní jarmark a my děkujeme dětem za krásné výrobky a rodičům za štědrou podporu!
Žáci 6.ročníku se zapojili do Inovativního vzdělávání. Na několik hodin se stali novináři - grafiky, autory textu a redaktory. Formou skupinové práce v hodinách přírodopisu vytvořili vlastní novinové články na některá onemocnění způsobená prvoky. Se svými objevy pak seznamovali spolužáky a snažili se je o "své" nemoci naučit co nejvíce. Výuka propojuje vrstevnické učení a kooperaci žáků s dovednostmi a znalostmi z českého jazyka a zeměpisu.
Kateřina Berková
Kroužek Šikovné ručičky (3. třídy) se tento měsíc zaměřil na tvorbu inspirovanou zimní krajinou a kouzlem Vánoc.
Papírové tácky nám zarámovaly pečlivě vystřižené zasněžené lesy, domečky, zvířátka a zimní oblohu plnou hvězd.
Další lekci Šikovných ručiček rozzářily pestré vánoční stromky. Provlékání stužek a vlny vyžadovalo opravdu šikovné ručičky a trpělivost. Odměnou bylo dekorovaní stromečků nejrůznějšími ozdobami, které děti velmi potěšilo.
Mgr. Šárka Letochová
V pondělí 18. 11. jsme s deváťáky v rámci přírodopisu navštívili Národní muzeum. Zaměřili jsme se především na sbírku minerálů. Žáci měli za úkol si tuto rozsáhlou sbírku, pocházející z celého světa, nejen prohlédnout, vyzkoušeli si ale také práci ve dvojicích, při které poznávali jednotlivé druhy minerálů a jejich specifické vlastnosti.
Zbylý čas využili deváťáci k prozkoumávání dalších expozic, zaměřených např. na období pravěku či dějiny 20. století.
třídní učitelé 9. ročníku – Mgr. Žaneta Kytlicová, Mgr. Ivana Kohoutová, Mgr. Přemysl Hromádko
A kde všude se s ní můžeme setkat v praxi, se dnes dozvěděli žáci v hodině matematiky v projektu, ve kterém zkoušíme zapojit tablety do výuky.
Cílem této hodiny bylo tedy nejenom procvičit si matematické pojmy, ale také se zdokonalit v používání moderních technologií.
Vyzkoušeli jsme několik aktivit, které by bez digitálních technologií nebylo možné uskutečnit. Tak například žáci zdokonalovali svou prostorovou představivost, když se snažili rozpoznat reálné sítě krychle, animace jim následně ukázala proč je, nebo není, jejich výběr správný. Díky aplikaci Toglic se také dokázali rychle rozdělit do skupin a pak podpořit logické myšlení při tvorbě vět a hledání odpovědí na sestavené otázky. V dalších aktivitách např. procvičovali vzorečky a získali okamžitou zpětnou vazbu o tom, jak jsou úspěšní….
Během hodiny se objevily i menší technické problémy, například ne zcela stabilní připojení k internetu. Přesto se žáci nevzdali a společně se učili, jak tyto překážky překonávat. Cíl hodiny se podařilo splnit, což považujeme za úspěch a přislíbi-li jsme si, že tablety znovu ve třídě uvítáme…
Mgr. Michaela Králíková
Dne 19. 11. jsme se jeli podívat na místa naší historie, která souvisí se životem a smrtí svatého Václava.
Navštívili jsme baziliku sv. Václava, kde měl být kníže Václav zavražděn.
V bazilice Nanebevzetí Panny Marie jsme si prohlédli reliéf Panny Marie s dítětem - Palladium.
Výlet se dětem líbil.
Mgr. M. Radová
V dnešní době jsou děti stále těsněji propojeny s virtuálním světem mobilních telefonů a internetu. Hrají online hry, baví se u nepřeberného množství videí, sledují oblíbené youtubery a lákají je různé sociální sítě. Na internetu na děti číhá nebezpečí prakticky za každým rohem. Proto žáci 4.A a 4.B ve čtvrtek 14.11. navštívili divadlo Gong, kde shlédli divadelní představení s názvem (Ne)bezpečná (Ko)média. Jak již sám název napovídá, děti při hře zjistily, jak to vypadá, když se setkají s internetovým trollem a co se může stát, pokud se jim někdo nabourá do internetového účtu. Představení tak bylo praktickým doplněním k mediální výchově.
Mgr. Aneta Löscherová
Zdravíme opět z kroužku Šikovné ručičky, 3.třídy! Počasí láká ke čtení knížek a tak jsme si vyrobili záložky s různými účesy. Holčičky bavilo plést copánky, kluky zase kreslení. Samozřejmě jsme nezapomněli oslavit sv. Martina výrobou koně, kterého si děti bohatě nazdobily. Další den nás čekalo překvapení - začalo sněžit!
Mgr. Š. Letochová