Ve středu třídy 0.A a 2.A spojily síly a společně se s kocourem Mikešem ponořili do tajů matematiky. Ve vánočním duchu nás kocour Mikeš učil počítat, porovnávat čísla, a dokonce tvořit slovní úlohy. Popovídali jsme si i o adventním čase a o tom, jak můžeme pomáhat rodičům nejen v době adventu. Když se kocourek unavil hraním, přenesli jsme se do říše snů a v malých skupinkách jsme pomohli kocourkovi, aby se mu zdálo něco krásného prostřednictvím našich výtvarných prací. Na závěr jsme kocourka Mikeše probudili „Kočičí písničkou“, rozloučili jsme se a už teď doufáme, že se zanedlouho zase sejdeme.
Druháci velmi trpělivě a laskavě pomáhali mladším žákům a „nulťáčci“ se nezalekli ani těžších úkolů a velmi statečně se zapojovali. Ve třídě vládla velmi přátelská a uvolněná atmosféra a snad vznikla i nová přátelství.

 J. Panská, DiS.

27.11. v neděli se sešli žáci 0.-4. ročníku, jejich rodiče a učitelé naší školy ke společné vycházce se světýlky.

Žáci 8.C vymysleli trasu proseckými skalami, kde na osmi stanovištích děti mohly vidět pohádkové postavičky. Pohádkové postavy dětem i zazpívaly či předvedly malé scénky.

V pět hodin průvod vyrazil a celých dvacet minut trvalo, než se do něj zařadili všichni přítomní, účast nás moc potěšila! Stejně tak nám udělala radost řada nápaditých elektrických lampionů a světýlek. V cíli dostaly děti, které si zapamatovaly některé z pohádkových postav, malou odměnu. Navzdory blátu a chladnému počasí se nám průvod vydařil.

Velké poděkování:

Žákům 8.C

Báře. S. a Soffi G., Jendovi K. a Matyášovi H., Štěpánovi V. a Rudovi S., Bertovi F. a Martinovi M., Lucce B. a Marušce K., Mikuláši K. a Samovi B., Sofii R. a Niki T., Aničce Č. a Viki R., Tobiášovi Š.

Rodičům

paní Vokurkové, paní Jircové, paní Kalčevové a paní Houbové

Učitelům

p. uč. Štěpánkové, p. uč. Vymětalíkové, p. uč. Šnajdrové, p. uč. Plegerové, p. uč. Kytkové, p. uč. Honzové, p. uč. Ryšlavému, p. zást. Zettlové.

Mgr. Naďa Koháková

ředitelka školy

 

foto: Mgr. H. Štěpánková

Po úspěšných předešlých družinových akcích: Návštěva kouzelníka a Dušičky, proběhlo v družině v listopadu i vystoupení papoušků. Ve školní jídelně se sešlo přes 10 papoušků z různých kontinentů světa: malí, velcí, barevní, jednobarevní i ti upovídaní.
Od pana chovatele jsme slyšeli plno zajímavostí a osobních příběhů ze života s papoušky. Děti se mohly s jedním z nich vyfotit a někteří žáci zkusili na pódium okřídlené kamarády nakrmit nebo na ně zavolali povel. Je jisté, že po tomto úžasném zážitku chce mít každé dítě alespoň jednoho malého papouška doma.

Markéta  Vařečková

Digitální kompetence žáků můžeme rozvíjet různými způsoby. Často stačí dát dětem pouze příležitost, tak jako například ve výuce fyziky v 6. ročníku.
Tou příležitostí bylo vyrobit váhy v rámci dobrovolného domácího úkolu z fyziky. Sešlo se mnoho krásných výrobků, ze kterých vznikla inspirativní virtuální nástěnka.
Mezi nimi byly i digitální váhy, které vidíte na snímku. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na videoukázku přímo z vyučovací hodiny. Tak co říkáte, nemáme my šikovné žáky? 

Video z výuky

A jak jsme digitální kompetence rozvíjeli?

Většina dětí hledá inspiraci na internetu, dále ukázky svých prací fotí a sdílí na společnou online nástěnku. Úroveň zapojení digitálních dovedností může být mnohem vyšší, jako například v uvedené ukázce digitálních vah.
Žák sestavil program pro ovládání vyrobené digitální váhy, pracoval v programovacím jazyku Python, inspiroval se v prostředí služby GitHub, odkud byl schopen použít část kódu pro ovládání tenzometrické digitální váhy, který si následně upravil podle svých potřeb. Program pro své spolužáky přeložil do češtiny, přičemž využíval Google překladač.
Digitální kompetence rozvíjíme také tím, že prostřednictvím sdílení zkušeností tohoto žáka a praktickou ukázkou ověření funkčnosti vyrobených digitálních vah rozvíjíme i u ostatních žáků povědomí o tom, jak digitální věci kolem nás fungují.

 

Mgr. Michaela Králíková

Ve středu 16.11. měla 5.A projektové práce na téma Planety Sluneční soustavy. Všechny děti se ve skupinách doma důkladně připravily a poctivě na projektu pracovaly. Některé měly i prezentace v Power pointu. Na závěr všechny skupiny své práce zdařile prezentovaly.

Mgr. Lia Ruthová

Zapojili jsme se do projektu Průša pro školy, který umožňuje školám získat 3D tiskárnu. V něm jsme si dali za cíl navrhnout, vyrobit a otestovat klip pro externí čočku z obyčejného laserového ukazovátka, který by nám umožnil vlastní mobilní telefon využít jako mikroskop.
Podívejte se do přiložené fotodokumentace, jaká byla naše cesta a jaké krásné snímky se nám podařilo díky mikroskopu z mobilu vytvořit.

Mikroskop z mobilu - virtuální album

Tiskárnu nyní máme ve škole a těšíme se na další aktivity, které nám pomohou pochopit princip 3D tisku a jeho uplatnění v praktickém životě. Děkujeme všem zúčastněným žákům.

A také paní učitelce Michaele Králíkové, která celý projekt vedla!

Mgr. Naďa Koháková, ŘŠ

 

 

V září se na naší škole uskutečnily projektové dny. Tématem byl Sport.

Do projektů se zapojily oba stupně. První stupeň tvořil plakáty o slavných sportovních osobnostech naší země. V druhé části projektových dnů si pak třídy uspořádaly zápolení v několika sportovních disciplínách jak venku, tak i v tělocvičně. Žáci skákali do písku a běhali. V Domečku proběhly aktivity pro naše nejmenší – hod kroužků na tyčku, hod míčem do dáli nebo překážkový (skoro)běh.

Na druhém stupni třídní kolektivy vytvářely společný třídní plakát na určené téma, druhý den jej prezentovaly.  Ale ještě před tím došlo k výběru nejhezčí třídní práce. Vždy se sejdou dva zástupci třídy, vedení školy a paní Macková a podle stanovených kritérií hodnotí "vydařenost" plakátů. Vyhrál plakát třídy 8.C s tématem: Tělesná kultura od r. 1914 do 1968 (Turistika, Skauting, Tramping). Blahopřejeme! Na druhém místě se umístila třída 9.A paní učitelky Veličkové a na třetím třída 9.B paní učitelky Honzové.

Poté se třídní kolektivy odebraly do malé tělocvičny, aby předvedly svá vystoupení. Při představování projektů jsme viděli  utkání v boxu s důrazem na nutnost fair play, začátky olympijských her ve starověkém Řecku v nápaditých kostýmech, novodobé zimní i letní olympijské hry, vystoupení Sokola, spartakiády, vystoupení Turistů, Skautů a Trampů, kteří se sešli u jednoho ohně a opekli si buřty. Hodně nás rozesmál trénink manželů Zátopkových, když se běh pana Zátopka střetl s oštěpem jeho paní.

Po prezentacích a úklidu tělocvičny plné rekvizit každá třída hlasovala pro tři nejlepší vystoupení. Lísteček odnesli na vedení školy, kde paní ředitelka s paní zástupkyní rychle sečetly hlasy. Téma Sport letos vyhrál tým 8.B pod vedením paní učitelky Kytkové (stejně jako na jaře!) Blahopřejeme!  Žáci a žákyně nám představili téma: Tělesná kultura od roku 1969 po současnost (režim, spartakiáda, nejvýznamnější úspěchy českých a slovenských sportovců). Na druhém místě pak skončila prezentace třídy 9.B s paní učitelkou Honzovou a na třetím třída 7.C s panem učitelem Hromádkem.

Z krásně vydařených sportovních dnů jsme všichni měli radost.

Za tým vyučujících základní školy Litvínovská 600:

Mgr. Hana Štěpánková

Ve středu 2.11. si naši prvňáčci připomněli význam Památky zesnulých (Dušiček), ale užili si i halloweenské tradice. Dlabali dýně, převlékli se do strašidelných kostýmů a vyřádili se při skvělých soutěžích a dalších aktivitách, které pro ně připravily paní vychovatelky ve školní družině.


Mgr. Kateřina Lucáková