Vážení rodiče,

v souvislosti s vyhlášením částečného uzavření 2. stupně základních škol naše škola přejde k distančnímu vzdělávání. Na tuto situaci jsme se připravili. Pedagogové byli proškoleni v práci v aplikaci Microsoft Teams, kterou škola zvolila pro synchronní formu distanční výuky. V souvislosti s tím vydávám tento řád pro distanční vzdělávání.

Organizaci vzdělávání v týdnu 12.-16.10.2020 naleznete zde.

Pravidla pro distanční vzdělávání

1.            Distanční výuka je nově pro žáky povinná – dáno novelou zákona vyhlášenou pod č. 349/2020 Sb.

2.            K distančnímu vzdělávání žáků bude využíván především nástroj Microsoft Teams, který škola poskytla žákům zdarma v rámci své multilicence. Microsoft Teams je aplikace, která umožňuje textovou komunikaci, video hovory a celou řadu dalších funkcí. Tato aplikace bude využívána především pro on-line výuku a konzultace s vyučujícím.

3.            Dalšími komunikačními prostředky, které mohou být využívány, jsou

e- mailová korespondence či jiné aplikace, které již vyučující využívali v rámci distanční výuky v minulém školním roce (Google formuláře apod.). Žákům mohou být potřebné materiály předávány i v tištěné formě a oni je i v této podobě, po vypracování úloh, mohou zpět předat vyučujícímu.

Distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

4.            Pro využití aplikace Microsoft Teams si ji musí každý žák na svém domácím počítači nainstalovat a zprovoznit. Žáci 1.stupně se však zde bez pomoci rodičů neobejdou. Žáci 2.st. procvičili v rámci výuky ICT. Postup pro instalaci je od 21.9.2020 zveřejněn na webu školy.

5.            Oznámení o zahájení distanční výuky bude sděleno žákům prostřednictvím třídních učitelů a uveřejněno na webových stránkách školy.

6.            Rozvrh hodin distanční výuky bude vycházet z rozvrhu hodin pro prezenční výuku upřednostněním nosného učiva dle doporučení MŠMT. Výuka bude probíhat synchronně pro stěžejní předměty – tj. formou videohodin nebo online chatu v MS Teams a asynchronně pro předměty výchovné – tj. budou zadávány úlohy formou vypracování samostatné práce. Mezi jednotlivými hodinami v rozvrhu se tedy vyskytnou pauzy, žáci je využijí k relaxaci či pro individuální domácí přípravu. Žáci obdrží ve škole upravený rozvrh hodin, kde budou vyznačeny písmenem S hodiny synchronní a písmenem A hodiny asynchronní. V době hodin označených S je žák aktivně přihlášen v MSTeams.

7.            Z důvodu odpočinku žáka nemusí vždy vyučovací hodina trvat 45 min. Členění vyučovací hodiny je plně v kompetenci příslušného vyučujícího a může být rozděleno na on-line část a samostatnou práci nebo procvičování bez nutnosti připojení k internetu.

8.            V průběhu výuky musí mít každý žák při sobě příslušnou učebnici a školní či pracovní sešit, do kterého bude provádět zápis na pokyn vyučujícího. Žáci byli informováni o nutnosti odnést si veškeré učebnice ze školy domů.

9.            V průběhu distanční výuky mohou být žáci kromě jiného hodnocení klasifikováni známkami.

Klasifikace bude možná na základě testování dle zadání jednotlivých vyučujících. Přitom platí, že každý žák bude mít možnost test jednou zopakovat, počítat se mu bude lepší známka.

Slohová práce či jiná tvůrčí práce (referát, výtvarná práce, esej, ústní odpovědi) se nepovažují za test, mohou být klasifikovány přímo.

10.          Případná absence žáka při distanční výuce se zapisuje do standardní elektronické třídní knihy. Vyučující zapíše rovněž absenci, pokud zjistí, že žák vysílání v průběhu vyučovací hodiny bez omluvy opustil nebo přišel pozdě. Absence bude rovněž zapsána, pokud žák neodevzdá v termínu práci zadanou v asynchronně vyučovaných předmětech.

11.          Nemůže-li se žák zúčastnit distančního vzdělávání, je zákonný zástupce povinný jej nejpozději do 3 dnů řádně omluvit.

12.          Každý žák má právo si domluvit, nad rámec běžné výuky, individuální konzultaci s vyučujícím.

13.          Žáci jsou povinni v průběhu on-line výuky dodržovat komunikační kázeň. O slovo se žák hlásí pomocí příslušné ikony.

14.          Pořizování jakýchkoliv záznamů z distanční výuky je možné pouze se souhlasem příslušného vyučujícího.

15.          Pokud se žákovi vyskytne na jeho zařízení závada, která mu neumožní účast na distančním vzdělávání, může požádat o dočasné zapůjčení tabletu z majetku školy. Totéž se týká žáků, kteří nemají možnost pracovat z domova na vlastním digitálním zařízení. Je nutno podotknout, že pro videohodinu v MSTeams žákům skutečně postačí běžný chytrý telefon.

16.          O zapůjčení zařízení musí písemně zažádat zákonný zástupce žáka a uzavřít se školou smlouvu o výpůjčce. Žádosti bude škola vyřizovat individuálně. Na zápůjčku nevzniká automatický nárok.

17.          Pokud je na vyučujícího či třídu na prvním stupni uvalena karanténa, distanční výuka probíhá dle personálních možností školy buď synchronně nebo asynchronně. Opět platí, že distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

V Praze, 9.10.2020

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy

 

Žáci, kteří dochází na prezenční výuku, budou chodit na obědy dle běžného rozvrhu.

Žáci, kteří budou na distanční výuce, si budou moci vyzvednout oběd v době 13:30- 14:00 hod.

Obědy budou vydávány bez polévky. Hlavní jídlo strávníci obdrží v uzavřeném jednorázovém obalu. Obědy budou vydávány v prostorách vstupu do školní kuchyně ze školního dvora.

Odhlášení obědů:

V případě, že se strávníci nechtějí v době distanční výuky stravovat v ŠJ, MUSÍ SI OBĚDY INDIVIDUÁLNĚ ODHLÁSIT prostřednictvím web stránek www.strava.cz a hesla, které jim bylo přiděleno vedoucí ŠJ, nebo přes e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. či telefonicky na záznamník +420 286 884 227

Na prvním stupni bude pokračovat prezenční výuka. (vyjma tříd v karanténě)

Na druhém stupni bude zavedena střídavá výuka.

Třídy 2. stupně budou rozděleny na 2 skupiny:

1. skupina: 6. A, 6. B, 6. C, 7. A, 7. B, 7. C

 2. skupina: 8. A, 8. B, 9. A, 9. B, 9. C

V týdnu od 12. 10. 2020:

1. skupina začíná prezenční výuku

2. skupina nastupuje na distanční (domácí) výuku, která je pro všechny žáky povinná

V týdnu od 19. 10. 2020 se skupiny vystřídají (1. skupina – distanční výuka; 2. skupina-prezenční výuka).

Prezenční i distanční výuka bude probíhat podle standardního rozvrhu hodin.

Omlouvání nepřítomnosti:

Při prezenční výuce – omluvenky běžně do žákovských knížek.

 Při distanční výuce – e-mailem třídnímu učiteli z důvodů uzákonění povinné distanční výuky a následné taktéž do ŽK.Při nepřítomnosti v obou formách výuky má žák povinnost si zameškané učivo samostatně doplnit.

 Stravování:

Žáci, kteří dochází na prezenční výuku, budou chodit na obědy dle běžného rozvrhu.

Žáci, kteří budou na distanční výuce, si budou moci vyzvednout oběd v době 13:30- 14:00 hod.

Obědy budou vydávány bez polévky. Hlavní jídlo strávníci obdrží v uzavřeném jednorázovém obalu. Obědy budou vydávány v prostorách vstupu do školní kuchyně ze školního dvora.

Odhlášení obědů:

V případě, že se strávníci nechtějí stravovat v ŠJ, MUSÍ SI OBĚDY INDIVIDUÁLNĚ ODHLÁSIT prostřednictvím web stránek www.strava.cz a hesla, které jim bylo přiděleno vedoucí ŠJ, nebo přes e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. či telefonicky na záznamník +420 286 884 227

Informace pro rodiče

Při hlášení covid pozitivního žáka či zaměstnance vychází škola z metodického pokynu MŠMT „Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid - 19“.

Zde se uvádí: „Školu v případě výskytu onemocnění zpravidla kontaktuje příslušná KHS. Ta provádí epidemiologické šetření a sdělí škole další pokyny, popřípadě rozhodne o protiepidemických opatřeních. V případě, že se ředitel školy dozví o výskytu onemocnění covid-19 dříve, kontaktuje zaměstnance protiepidemického odboru nebo odboru hygieny dětí a mladistvých místně příslušné KHS“.

Tento postup škola doposud vždy dodržovala jak u žáků, tak u zaměstnanců školy. V den, kdy škole nahlásil zákonný zástupce žáka, že je jeho dítě covid pozitivní, odeslala škola tuto informaci Hygienické stanici hlavního města Prahy a vyčkala na její zpětnou reakci a pokyn, jak má škola dále postupovat.

 Zpětná reakce hygienické stanice však byla většinou opožděná a v informování rodičů o nákaze ve třídě jejich dítěte se rodiče dozvídali s časovou prodlevou.

 Proto se škola rozhodla, že počínaje dnem 8.10.20 bude rodičům hlásit ihned, jakmile se o něm dozví, výskyt nakaženého žáka v příslušné třídě a po informaci hygieniků, jak dále postupovat, ji následně oznámí rodičům dotčené třídy. Pevně věříme, že tento změněný postup zamezí šíření poplašných zpráv mezi rodiči i žáky.

RNDR. Věra Cyprichová

ředitelka školy

Vážení rodiče,

za stávající epidemické situace a vzhledem k opatřením MZVČR nebudeme otevírat od 1. října žádné nové kroužky.

Peníze za vloni nevyčerpané kroužky paní ekonomka dětem vrátí v průběhu října. Přihlášky dětí kroužků evidujeme a v případě změny vás budeme informovat.

 

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy

I přes doporučení MZ ČR proběhne v pátek 25.9. 2020 standardní výuka. Vzhledem k tomu, že aktuálně nemáme ve škole hlášeného žádného covid - 19 pozitivního žáka, nevidíme uzavření školy jako smysluplné.

RNDr. Věra Cyprichová

Postup přihlášení

Vážení rodiče,

z důvodu zrušení třídních schůzek Vám zasíláme informace ke školnímu roku 2020/2021:

1, Škola se opět rozrostla, v 26 třídách máme 649 žáků.

2, Celoroční plán akcí najdete na webu, doplňujeme pouze informaci, že veškeré akce byly vzhledem k nejisté epidemické situaci výrazně redukovány a důraz bude kladen zejména na školní výuku. Jsme připraveni zajistit lyžařský výcvik (7. třídy) a kurz zdravého životního stylu (8.třídy). Školy v přírodě budou realizovány pouze v případě příznivých epidemických podmínek v rámci tříd. Upozorňujeme na ředitelské volno 16.11.2020 (pondělí předcházející státnímu svátku) z důvodu pravidelné deratizace a desinsekce objektu.

3, Děti byly seznámeny se všemi řády a navíc s pokynem ŘŠ k zajištění preventivních opatření proti šíření nemoci covid-19 a k tomu navazujícími hygienickými opatřeními. Prosíme rodiče, aby věnovali pozornost aktuálním informacím a zněním řádů na webu školy.

4, Je nutné zaktualizovat kontakty na rodiče. Nahlaste, prosím, případné změny adres, mailových adres a telefonních čísel třídním učitelkám/učitelům. Tyto údaje jsou nesmírně důležité v době distanční výuky.

5, Od 4. tříd mají děti hesla do Bakalářů, kam jim vyučující píší známky, zapomínání případně chování, rodiče vidí i docházku dětí. Zkontrolujte si, prosím, že vaše přihlašovací údaje (které jste obdrželi prostřednictvím dětí) do Bakalářů jsou funkční.

6, Plán vzdělávání v průběhu roku. Vyučující se před začátkem školního roku sešli v rámci ročníků i předmětů. Byl sestaven plán redukované výuky. Do 2. října nebudou děti hodnoceny známkami, pouze slovně, počtem bodů nebo jinou vhodnou formou. Vstupní testy analyzují dosažené znalosti dětí po distanční výuce na jaře 2020 a celé září bude věnováno dorovnání vědomostí a dovedností. Všichni vyučující jsou připraveni vysvětlit specifika daného předmětu. Nejpozději na začátku října se začne vyučovat nové učivo. Vyučující jsou rodičům k dispozici v době konzultací. Konzultační hodiny jsou zveřejněny na webových stránkách školy, je nutné se předem s vyučujícím domluvit (může být nepřítomen z důvodu nemoci).

7, Na webu školy jsou v nabídce zájmové kroužky. Je tam i informace ohledně vypořádání plateb za neproběhlé kroužky v době uzavření školy. Přestože jdeme opět do nejistoty, chceme dětem umožnit smysluplné trávení volného času. Kroužky (mimo Legorobotiku, která začne dříve) začnou v měsíci říjnu.

8, Možnost návštěvy školního psychologa v budově školy je každý čtvrtek od 8:00 do 10:00 PhDr. Halíková (doporučujeme předchozí objednání).

9, Pobyt ve škole mezi dopoledním a odpoledním vyučováním pro žáky 7. -9. tříd je zajištěn. Bližší informace jsou na webu školy, stejně tak i informace o provozu školní knihovny.

10, Ve školní jídelně se bude na doporučení hygieniků do odvolání vařit pouze jedno jídlo. Z vydávání bylo nutné maximálně vyloučit samoobslužnost strávníků, čímž je zatížen kuchyňský personál i dohlížející pedagogové. V případě vyzvedávání oběda první den nemoci dítěte se nově již nechodí do jídelny, ale do kanceláře vedoucí ŠJ (přes rampu na školním dvoře).

11, Množí se dotazy, jak postupovat, pokud vaše dítě bylo v kontaktu s covid-19 pozitivní osobou. Rozlišujeme 2 případy:

  1. K tomuto kontaktu došlo mimo školu, Vás o tom informuje hygiena, pak se řídíte jejími pokyny a dítě ve škole omluvíte.
  2. Pokud se ve škole vyskytne covid-19 pozitivní žák, tuto informaci Vám nesdělí škola, ale opět hygiena a opět se řídíte jejími pokyny. Ze zákona škola poskytne informaci KHS, ale nikomu jinému nesděluje informace o zdravotním stavu žáků a zaměstnanců.

Apelujeme na vzájemnou ohleduplnost – neposílejte do školy děti s teplotou a nachlazením. Škola je vybavena teploměry a termokamerou v prostoru šaten – snažíme se rizika minimalizovat.

V případě, že by KHS vyhlásila karanténu na konkrétní třídu, budete informováni jak hygienickou stanicí, tak škola zveřejní tuto informaci na svých webových stránkách.

Zároveň prosíme rodiče, aby si uvědomili důležitost prezenčního vzdělávání a nenechávali děti doma pouze na základě svých obav. Jedinou indikací, proč nejít do školy, jsou znaky onemocnění nebo hygienou dítěti nařízená karanténa. Je třeba si uvědomit, že platí školní řád a pokud dítě zamešká víc než 30% výuky, je ohroženo neklasifikací (viz školní a klasifikační řád). Pokud škola nepřistoupila k distanční výuce naplněním kritérií novely školského zákona, pak zůstává povinností dítěte si zameškané učivo (za dobu nepřítomnosti ve škole) samostatně doplnit a případné nejasnosti konzultovat individuálně s daným vyučujícím.

12, Distanční výuka je nově uzákoněná a tedy povinná. Dojde k ní z nařízení vlády, KHS nebo naplněním podmínek zákona podle manuálu MŠMT. V souvislosti s případnou realizací distančního vyučování, prosíme, vyplňte přiložený dotazník a zašlete jej po svém dítěti zpět do školy. Pro realizaci distanční výuky bude škola jednotně používat MS Teams. V tuto chvíli s žáky od pátých tříd výše vyučující IT spolu s třídnímu učiteli nacvičují přihlašování. Řada dětí z druhého stupně již z jarní distanční výuky program zná.

Pro žáky z 1.-4. tříd bude nácvik teprve probíhat, nicméně malé děti se bez asistence rodičů neobejdou.  Rodiče obdrží přístupové údaje a na webu školy bude i postup registrace. Pro děti, které nemají doma zázemí pro online výuku, budou materiály k výuce přístupny jinou formou.

13, Forma plánovaných třídních schůzek v prosinci (7. 12.2020) bude upřesněna.

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy