Minulý týden se žáci 6. třídy ocitli před ojedinělou výzvou v hodině fyziky. Jejich úkolem bylo změřit různé délky, ale s omezeným množstvím pomůcek a hlavně s ne zcela vhodným měřidlem. K dispozici měli jen skleničku, míček, provázek, dvě učebnice a nehodící se pravítko, kterým měli měřit např. obvod nebo výšku skleničky, průměr míčku, tloušťku papíru, či průměr samotného provázku.
Cílem bylo nejenom získat co nejpřesnější hodnoty, ale také detailně popsat použité metody měření.
Každá skupina žáků si mohla vybrat třeba jen některý z nabízených úkolů, ti zdatnější se pustili do více zadání. Hledali různá řešení a následně se je snažili co nejlépe formulovat. Ukázalo se, že největší výzvou nebylo samotné měření, ale napsání jasných a srozumitelných postupů. Tento úkol přinutil žáky zamyslet se nad každým krokem, a sdělit ho tak, aby ho pochopil každý spolužák. Své nápady pak sdíleli a učili se vzájemně.
Tato hodina fyziky dala prostor žákům pro jejich kreativitu a důvtip, žáci se učili nejenom si poradit a vhodně změřit délku i s nepřesným měřidlem, ale také zpřesnit se ve svých formulacích, což považujeme za velmi cenné.
Mgr. Michaela Králíková