A kde všude se s ní můžeme setkat v praxi, se dnes dozvěděli žáci v hodině matematiky v projektu, ve kterém zkoušíme zapojit tablety do výuky.

Cílem této hodiny bylo tedy nejenom procvičit si matematické pojmy, ale také se zdokonalit v používání moderních technologií.

Vyzkoušeli jsme několik aktivit, které by bez digitálních technologií nebylo možné uskutečnit. Tak například žáci zdokonalovali svou prostorovou představivost, když se snažili rozpoznat reálné sítě krychle, animace jim následně ukázala proč je, nebo není, jejich výběr správný. Díky aplikaci Toglic se také dokázali rychle rozdělit do skupin a pak podpořit logické myšlení při tvorbě vět a hledání odpovědí na sestavené otázky. V dalších aktivitách např. procvičovali vzorečky a získali okamžitou zpětnou vazbu o tom, jak jsou úspěšní….

Během hodiny se objevily i menší technické problémy, například ne zcela stabilní připojení k internetu. Přesto se žáci nevzdali a společně se učili, jak tyto překážky překonávat. Cíl hodiny se podařilo splnit, což považujeme za úspěch a přislíbi-li jsme si, že tablety znovu ve třídě uvítáme…

Mgr. Michaela Králíková