V úterý 11.6. jsme se vypravili na výlet do nedaleké Ďáblické hvězdárny. Víte, jaký je rozdíl mezi hvězdárnou a planetáriem? My v 1.C už to víme - z hvězdárny můžete pozorovat dalekohledem vesmírná tělesa, kdežto v planetáriu se díváte na projekci. Některé děti již v Ďáblické hvězdárně byly s rodiči nebo v létě na příměstském táboře, pro některé děti to ale byla první návštěva.
V Ďáblické hvězdárně jsme se nejdříve podívali na veselou pohádku o cestování dvou kun do vesmíru. Sice to byla jen pohádka, ale fakta o vesmíru byla pravdivá a některá pro nás nová a možná si některá i zapamatujeme :-). Pan astronom nás po pohádce a po diskusi provedl hvězdárnou, vše nám hezky vysvětlil a všichni jsme se podívali jedním dalekohledem na slunce a druhým dalekohledem na centrum Prahy. 
Ještě nám zbyl čas na hraní na venkovním hřišti u hvězdárny, počasí nám přálo, všichni jsme si výlet užili a už se těšíme na další :-).

Třídní učitelka Eva Pflegerová

První den byl ve znamení vybalování a zabydlování. Po obědě (rajská s kolínky) jsem se vydali po naučné stezce ze života včel a mravenců. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavého o těchto malých živočiších.

Odpoledne jsme si hráli na hřišti a na louce, zahráli si hru Znakovanou a ke svačině jsme měli perník.

Po večeři (čína s rýží) jsme se seznámili s pověstí o místním čertovi a Čertově břemeni, které zítra navštívíme. Večer jsme si zahráli kvíz a tipovačku Co na to Češi? Po sprše a po pohádce hajdy do postýlek a dobrou noc. Všechny děti jsou v pohodě a zdrávy.:-)

Mgr. Kateřina Lucáková

Také se již letos můžete pochlubit pěstitelskými úspěchy? My v 1.C rozhodně :-). Na jaře jsme začali klíčit hrách, abychom viděli, jak se klube klíček a základ celé rostlinky. Poté jsme naklíčený hrách zasadili, dále jsme si zasadili ještě ředkvičky a lichořeřišnici, samé zdravé rostlinky, na kterých si můžeme pochutnat. Sluníčko nám přálo a dnes již postupně sklízíme ředkvičky, sem tam si zobneme list lichořeřišnice a netrpělivě vyhlížíme lusky hrášku. Z celého našeho zahradničení máme velkou radost, baví nás se o rostlinky starat. A také si teď už budeme pamatovat, jak dlouho trvá, než z jednoho malého semínka vyroste celá rostlinka, že k tomu potřebuje prostor, hlínu se živinami, sluníčko a pravidelnou zálivku. A také hmyz k opylení květů, abychom měli hrášek (nebo jiné plody nebo semínka). A samozřejmě všechny rostlinky potřebují hlavně nadšení malých zahradníků :-).

Třídní učitelka Eva Pflegerová

Žáci 2.A a 3.A, keří vyrazili na ŠVP na Monínec, jsou v pořádku na místě pobytu.

K. Lucáková

Milí rodiče a přátelé školy,

s radostí vám oznamujeme, že se v květnu uskutečnilo přespání ve školní družině, které se zúčastnily všechny děti z 1., 2. a 3. ročníku. Naši malí školáci prožili večer plný her, zábavy a společných zážitků. Program zahrnoval různé aktivity, včetně napínavého dobrodružství, které děti trochu postrašilo, ale zároveň velmi bavilo.

Děti si večer velmi užily a ráno jsme společně zakončili vydatnou snídaní. Děkujeme všem dětem za jejich nadšení a rodičům za podporu. Zvláštní poděkování patří našim vychovatelům a učitelům za skvělou organizaci a dohled.

Těšíme se na další podobné akce!

Vaši vychovatelé

Vážení rodiče,

v pátek 7. června 2024 bude zkrácena výuka 6. vyučovací hodiny do 13:15 s ohledem na temín probíhajících voleb do Evropského parlamentu.

Mgr. Andrea Wendlíková

Ve školní družině v oddělení Dráčků jsme si vyrobili hejno čápů. Tentokrát jsme nepotřebovali ani lepidlo, stačily pastelky, nůžky a jako obvykle naše šikovné ručičky.

Jana Semerádová

Naši žáci 8. ročníků měli jedinečnou příležitost účastnit se výjimečné besedy na téma Setkání s energií od společnosti ČEZ https://www.cez.cz/cs/o-cez/vzdelavani-a-vyzkum/pro-pedagogy/setkani-s-energii

Besedou provázel Ing. David Vodák Ph.D. a praktické ukázky realizoval Tomáš Hejl.

Žáci se dozvěděli mnohé o současném pohledu na energetiku a také o tom, jaká je otázka budoucnosti čerpání el. energie.

Sami se snažili hledat odpovědi na různé otázky a často si vysloužili pochvalu za své přemýšlení. Kromě toho viděli výrobu vodíku na vlastní oči i jak lze tento nejlehčí prvek planety využít k pohybu, dozvěděli se, jaký je princip ovládání lopatek větrné elektrárny a proč je důležité umět tuto elektrárnu odstavit, nebo jak funguje přečerpávací elektrárna a v čem tkví její hlavní výhoda. Jedinečnou byla také virtuální prohlídka jaderné elektrárny pomocí 3D brýlí, která nás provedla celým areálem od reaktoru až po chladicí věže.

A které otázky zazněly? Tak např.:

  • Co znamená rovnice: výroba = spotřeba?
  • Proč nemůžeme spotřebu ovlivnit a proč je důležité soustředit se na regulaci výroby?
  • Co je to koncept „chytré sítě“?
  • Jaké zdroje energie v současnosti existují?
  • Co mají společného slunce, vítr a jádro?
  • Jaké jsou možnosti ukládání energie?
  • Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých tipů elektráren?
  • Co jsou to SMR (malé modulární reaktory) a co očekáváme od jaderné fúze?
  • Jak zajistit energii v budoucnosti a přitom nezruinovat naši planetu?

A právě závěrečná otázka byla také klíčovým mottem besedy a my už víme, že hledat na ni odpovědi je prioritou lidstva.

Organizátorům děkujeme.

Mgr. M. Králíková