Ve čtvrtek 8. 12. se všechny tři osmičky vydaly do ZOO Praha a absolvovaly program Primáti, naši příbuzní. Každá třída zvlášť si s průvodcem prošla místa, kde se v zoologické zahradě nacházejí tito živočichové, prohlédli jsme si mimo jiné i úplně nový pavilon Rezervace Dja. Dozvěděli jsme se spoustu nových informací, které jistě upotřebíme v přírodopisných hodinách. Na závěr dostali žáci rozchod, aby si samostatně prohlédli zvířata, která je nejvíce zajímala.

Mgr. Gabriela Janů

Ve výuce matematiky v 8. ročníku jsme se zabývali odhadem objemu.

Své odhady žáci kontrolovali výpočtem, a protože některým výsledkům nemohli uvěřit, zcela spontánně se ujali ověřování předložených úloh v praxi.

 

Podívejte se s námi, jak pečlivou práci předvedli dobrovolníci při výrobě přesné a pevné krychlové nádoby.

 

 Videoukázka zde

 

Nejen, že jsme si díky nim skutečně ověřili, že naše výpočty odpovídají reálné praxi a zlepšili se ve svých odhadech. Především jsme ocenili kvalitu odvedené práce, kterou jsme mohli vidět na vlastní oči a užitečné byly i sdílené zkušenosti.

Dozvěděli jsme se např.:

  • jaký materiál vybrat, aby unesl předpokládané množství vody
  • jak materiál správně odměřit, aby výsledná krychle měla požadovaný vnitřní rozměr
  • jak uspořádat jednotlivé stěny krychle, aby při lepení svíraly opravdu pravý úhel
  • jaké nástroje se dají použít na řezání a vrtání do plexiskla
  • kolik stojí materiál a lepidlo
  • jak vymodelovat krychli v 3D programu a proč je to užitečné
  • jak funguje laserová fréza a jakým způsobem se ovládá
  • jak souvisí hmotnost vody s jejím objemem

 

Krásné to bylo!

Děkujeme Borisi Rasslovi a Štěpánu Chvátalovi.

 

Mgr. Michaela Králíková

V pondělí 5.12. 2022 přišel k dětem na prvním stupni Mikuláš. Ve své kouzelné knize měl napsáno, v čem třída zlobí a co se naopak dětem pěkně daří. Děti slíbily polepšení, dostaly malou sladkost a ve všech třídách si Mikuláš, čert i anděl vyslechli písničky nebo básničky.

V ten samý den proběhl pod vedením třídních učitelek prvních tříd v Domečku projektový den Čertí škola. Děti, přestrojené za čertíky a andílky si den velmi užily, četly, počítaly, kreslily, tančily a i tam přišel Mikuláš se svou družinou!

 

Mgr. Naďa Koháková

 

P.S. Velká radost z našich šikovných deváťáků ze všech tří tříd! A děkujeme!

Ve středu třídy 0.A a 2.A spojily síly a společně se s kocourem Mikešem ponořili do tajů matematiky. Ve vánočním duchu nás kocour Mikeš učil počítat, porovnávat čísla, a dokonce tvořit slovní úlohy. Popovídali jsme si i o adventním čase a o tom, jak můžeme pomáhat rodičům nejen v době adventu. Když se kocourek unavil hraním, přenesli jsme se do říše snů a v malých skupinkách jsme pomohli kocourkovi, aby se mu zdálo něco krásného prostřednictvím našich výtvarných prací. Na závěr jsme kocourka Mikeše probudili „Kočičí písničkou“, rozloučili jsme se a už teď doufáme, že se zanedlouho zase sejdeme.
Druháci velmi trpělivě a laskavě pomáhali mladším žákům a „nulťáčci“ se nezalekli ani těžších úkolů a velmi statečně se zapojovali. Ve třídě vládla velmi přátelská a uvolněná atmosféra a snad vznikla i nová přátelství.

 J. Panská, DiS.

27.11. v neděli se sešli žáci 0.-4. ročníku, jejich rodiče a učitelé naší školy ke společné vycházce se světýlky.

Žáci 8.C vymysleli trasu proseckými skalami, kde na osmi stanovištích děti mohly vidět pohádkové postavičky. Pohádkové postavy dětem i zazpívaly či předvedly malé scénky.

V pět hodin průvod vyrazil a celých dvacet minut trvalo, než se do něj zařadili všichni přítomní, účast nás moc potěšila! Stejně tak nám udělala radost řada nápaditých elektrických lampionů a světýlek. V cíli dostaly děti, které si zapamatovaly některé z pohádkových postav, malou odměnu. Navzdory blátu a chladnému počasí se nám průvod vydařil.

Velké poděkování:

Žákům 8.C

Báře. S. a Soffi G., Jendovi K. a Matyášovi H., Štěpánovi V. a Rudovi S., Bertovi F. a Martinovi M., Lucce B. a Marušce K., Mikuláši K. a Samovi B., Sofii R. a Niki T., Aničce Č. a Viki R., Tobiášovi Š.

Rodičům

paní Vokurkové, paní Jircové, paní Kalčevové a paní Houbové

Učitelům

p. uč. Štěpánkové, p. uč. Vymětalíkové, p. uč. Šnajdrové, p. uč. Plegerové, p. uč. Kytkové, p. uč. Honzové, p. uč. Ryšlavému, p. zást. Zettlové.

Mgr. Naďa Koháková

ředitelka školy

 

foto: Mgr. H. Štěpánková

Po úspěšných předešlých družinových akcích: Návštěva kouzelníka a Dušičky, proběhlo v družině v listopadu i vystoupení papoušků. Ve školní jídelně se sešlo přes 10 papoušků z různých kontinentů světa: malí, velcí, barevní, jednobarevní i ti upovídaní.
Od pana chovatele jsme slyšeli plno zajímavostí a osobních příběhů ze života s papoušky. Děti se mohly s jedním z nich vyfotit a někteří žáci zkusili na pódium okřídlené kamarády nakrmit nebo na ně zavolali povel. Je jisté, že po tomto úžasném zážitku chce mít každé dítě alespoň jednoho malého papouška doma.

Markéta  Vařečková

Digitální kompetence žáků můžeme rozvíjet různými způsoby. Často stačí dát dětem pouze příležitost, tak jako například ve výuce fyziky v 6. ročníku.
Tou příležitostí bylo vyrobit váhy v rámci dobrovolného domácího úkolu z fyziky. Sešlo se mnoho krásných výrobků, ze kterých vznikla inspirativní virtuální nástěnka.
Mezi nimi byly i digitální váhy, které vidíte na snímku. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na videoukázku přímo z vyučovací hodiny. Tak co říkáte, nemáme my šikovné žáky? 

Video z výuky

A jak jsme digitální kompetence rozvíjeli?

Většina dětí hledá inspiraci na internetu, dále ukázky svých prací fotí a sdílí na společnou online nástěnku. Úroveň zapojení digitálních dovedností může být mnohem vyšší, jako například v uvedené ukázce digitálních vah.
Žák sestavil program pro ovládání vyrobené digitální váhy, pracoval v programovacím jazyku Python, inspiroval se v prostředí služby GitHub, odkud byl schopen použít část kódu pro ovládání tenzometrické digitální váhy, který si následně upravil podle svých potřeb. Program pro své spolužáky přeložil do češtiny, přičemž využíval Google překladač.
Digitální kompetence rozvíjíme také tím, že prostřednictvím sdílení zkušeností tohoto žáka a praktickou ukázkou ověření funkčnosti vyrobených digitálních vah rozvíjíme i u ostatních žáků povědomí o tom, jak digitální věci kolem nás fungují.

 

Mgr. Michaela Králíková

Ve středu 16.11. měla 5.A projektové práce na téma Planety Sluneční soustavy. Všechny děti se ve skupinách doma důkladně připravily a poctivě na projektu pracovaly. Některé měly i prezentace v Power pointu. Na závěr všechny skupiny své práce zdařile prezentovaly.

Mgr. Lia Ruthová